حروف انگلیسی
A B C D
E F G H
I J K L
M N O P
Q R S T
U V W X
Y Z
حروف فارسی
الف ب پ ت
ث ج چ ح
خ د ذ ر
ز س ش ص
ض ط ظ ع
غ ک گ ل
م ن و ه
ی

واژه‌نامه اصطلاحات تخصصی | اصطلاحات حرف 'c'

CTR

مخفف عبارت click-through rate و معادل نرخ تبدیل کلیک است. این متریک برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین آنلاین ، مانند کمپین تبلیغاتی پولی یا کمپین بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می شود. می توانید با تقسیم تعداد کل کلیک‌ها بر تعداد کل بازدیدها، نرخ کلیک را محاسبه کنید.

CSS

مخفف عبارت Cascading Style Sheets است و زبانی را برای تعریف شکل و حالت صفحه ای که به زبان HTML نوشته شده است ، ارائه می دهد. CSS از نظر چیدمان، رنگ و فونت روی صفحه تأثیر می گذارد و در واقع استایل صفحه را تعریف میکند.

Cryptic text

متن رمزنگاری

متن رمزنگاری شده، متنی است که از یک کد خاص استفاده می کند.

Crawler

خزنده موتور جستجو

برنامه ای است که توسط موتورهای جستجو به منظور بازدید از وب سایت ها و واکاوی اطلاعات برای فهرست موتور جستجو استفاده می شود.

Conversion

تبدیل

تبدیل عملی خاص است که بازدید کنندگان وب‌سایت انجام می‌دهند، از جمله خرید، فروش، ثبت نام، دانلود یک فایل، نظر دادن در مورد مطالب و غیره. یعنی در واقع بازدید آن‌ها به عملی منجر می‌شود که قابل رویت است.

Content

محتوا

از نظر سئو، محتوا به هر نوع اطلاعات منتشر شده در یک وب سایت، که به منظور جذب ترافیک موتور جستجو ایجاد شود، اشاره دارد. می توان انواع مختلفی از مطالب از قبیل پست های وبلاگ، مقاله ها، لیست ها ( در مورد محصولات، خدمات و تعرفه ها )، راهنماها ، فیلم ها، تصاویر، صفحات توضیحات محصول و غیره را بعنوان محتوا نام برد. گفته می شود که امروزه برای …

Competitiveness

رقابت پذیری

رقابت پذیری یا میزان رقابت در کلمات کلیدی در واقع اندازه گیری موقعیت یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص ، براساس رقبا ، یعنی وب سایت هایی است که از همان کلمه کلیدی برای موقعیت یابی وب سایت خود استفاده می کنند، است. رقابت پذیری کلمات کلیدی به محبوبیت کلمه کلیدی و رقابت پذیری در آن حوزه مورد نظر بستگی دارد مثلا ممکن است در یک حوزه بخصوص …

Canonical tag

برچسب Canonical

در واقع برای مقابله با محتوای تکراری استفاده می شود. این برچسب به موتورهای جستجو می گوید یک صفحه باید به عنوان کپی از آدرس اینترنتی دیگر استفاده می‌شود، و موتورهای جستجو باید هنگام ورود صفحات به نتایج جستجو، به صفحه اصلی اعتبار دهند و هر کدام از صفحات را بصورت صفحه ای جداگانه در نظر نگیرند.

Cache

حافظه پنهان

حافظه پنهان در مرورگر، شامل ذخیره اطلاعات از وب سایت هایی است که کاربر از آنها بازدید کرده است.