واژهنامه اصطلاحات تخصصی | اصطلاحات حرف 's'
Sponsored results
نتایج تبلیغاتی جستجو
نتایج تبلیغاتی جستجو در واقع تبلیغاتی هستند که به صورت مشخص در لیست نتایج جستجو نمایش داده میشوند. کسب و کارها در صورت تمایل میتوانند از یک برنامه تبلیغات آنلاین، مانند Google AdWords، جهت حضور در بین تبلیغات موتور جستجو استفاده نمایند.
Spam
اسپم یا هرزنامه
هرزنامه محتوای نامربوط و ناخواسته ای است که می تواند توسط ایمیل یا رسانه های اجتماعی برای افراد زیادی ارسال شود.
SMM
بازاریابی شبکههای اجتماعی
Social Media Marketing یا بازاریابی رسانه های اجتماعی یک نوع بازاریابی آنلاین است که با استفاده از رسانه های آنلاین اجتماعی برای ارتقا مشاغل، افزایش درآمد و ایجاد پیشروهای بازاریابی تلاش میکند.
Sitemap
نقشه سایت
نقشه سایت لیستی از صفحات وبسایت ها است که به کاربران و ربات ها (Crawlers) امکان دسترسی راحت تر به صفحات و محتوای آنها را میدهد. به وسیله این لیست رباتها قادر هستند به راحتی صفحات مختلف مربوط به جستجو را پیدا کنند. به همین دلیل نقشه سایت یکی از مهم ترین بخش های مربوط به فرآیند بهینه سازی موتور جستجو یا سئو است.
SERP
صفحات نتایج جستجو
Search Engine Result Page یا صفحه نتایج موتور جستجو، صفحه یا صفحه هایی است که بعد از تایپ کردن یک عبارت در موتور جستجو به کاربران نمایش داده می شود. صفحه نتایج موتور جستجو، نتایج مرتبط با عبارتی که کاربر سرچ کرده را نشان می دهد.
SEO
بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
مجموعه فعالیتهایی که باعث بهبود و ارتقاء رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص میشود را اصطلاحا سئو یا بهینه سازی رتبه مینامند. این فعالیت ها شامل مباحث فنی برنامه نویسی سایت، تولید و انتشار محتوا و لینک دهی به سایت میشود.
SEM
بازاریابی موتور جستجو
Search Engine Marketing یا بازاریابی موتورهای جستجو یک نوع بازاریابی اینترنتی است که رتبه یک وبسایت از طریق موتور های جستجو با استفاده از هر دو روش SEO و PPC ارتقاء و بهبود داده میشود. هدف بازاریابی موتورهای جستجو، افزایش بازدیدکننده سایت از طریق موتور جستجو است.
Search volume
حجم جستجوها
مقدار سرچ هایی که در رابطه با یک موضوع خاص انجام می شود، حجم جستجو نامیده می شود.
Search query
عبارت مورد جستجو
عبارت مورد جستجو، عبارتی است که در موتورهای جستجو جهت نمایش اطلاعات مورد جستجو قرار میگیرد. انواع مختلفی از عبارت های مورد جستجو وجود دارد و بستگی دارد کاربران در موتور جستجو دنبال چه نوع اطلاعاتی میگردند.
Search engine update
بهروزرسانی موتور جستجو
الگوریتم های موتور جستجو به طور مرتب به روز رسانی می شوند تا بهترین تجربه کاربری به کاربران ارئه شود. این به روز رسانی ها گاهی اوقات بر شیوه ی جستجوی موتور جستجو تاثیر می گذارد و ممکن است الگوریتم های جستجوی جدید با الگوریتم های قبلی تفاوت هایی داشته باشد. لذا کاربران و مدیران سایت ها حتما باید از تغییرات الگوریتم ها و به روز …